Som iværksætter skal du forstå dit marked, før du starter din virksomhed eller inden den foreslår et nyt produkt eller service. Internet Market Research er et passende redskab for en sådan opgave. Ved hjælp af dette værktøj kan hjælpe dig med at udføre dit marked forskning til en meget rimelig pris.

Hvis du ønsker at sælge til dit marked, du har brug at få inde i deres hoveder. Nogle gange er det nemt nok, hvis du tilfældigvis være målet markedet. Hvad mener jeg med det? Hvis du målrettet pensionister og du er en, ville du have en ensartethed med målgruppen. Du ville vide, hvad de vil og hvad deres frygt er der knapper til at skubbe til at få dit budskab igennem.

Definitionen af en virksomheds markedsføring politik er afgørende for dens udvikling og succes. Kvaliteten af denne definition afhænger af kvaliteten af target marked forskning. Ud over at give en bedre forståelse af markedet, vil sådan forskning også fremme udviklingen af en kvalitet forretningsplan og hjælp du nå dine forretningsmæssige mål.

Indtil for nylig, de fleste små virksomheder ikke var i stand til at foretage markedsundersøgelser, ofte på grund af de høje omkostninger. Dog, fremkomsten af nye forskningsteknikker har gjort markedet forskning langt mere tilgængelige og økonomisk overkommelige.

Internet Market Research er en sådan teknik. Det er blevet meget mere pålidelig, i modsætning til tidligere år. I virkeligheden, takket være den store vækst i antallet af internetsurfere og avancerede data indsamling teknikker har markedsundersøgelse selskaber nu flere muligheder end nogensinde at få repræsentative prøver for deres målmarked. Forskningsmæssig kvalitet afhænger betydeligt sådanne prøver. I 2007, ifølge den “europæiske sammenslutning af Marketing undersøgelse og forskning” (ESOMAR), blev to tredjedele af den kvantitative forskning udført på internettet.

Brug af internettet som et middel til dataindsamling forenkler marked forskernes arbejde. Det giver mulighed for en betydelig reduktion i forsinkelser og omkostninger, og gør sådan forskning økonomisk overkommelige for små virksomheder og hjem business.

Eksempel – nogen interessante skriftligt om forretningsrejser skulle undersøge markedet inden du begynder at arbejde. Forfatteren skulle vurdere markedet og oplev nøjagtigt hvad publikum og emner hver magazine, e-zine, avis, osv. mål. Forfatteren kunne derefter bestille en meningsmåling på internettet – til en meget rimelig pris – at forsker behov og interesser for forretningsrejsende, som destinationerne de besøger og tjenester kræver. At have sådanne markedskendskab kunne højlig forhøje den forfatter chance for at få offentliggjort.

Nogle af de vigtigste fordele af Internet Market Research er som følger:

-tiltrække sjældne, høj efterspørgsel markeder med præcision og nøjagtighed

-overføre alle typer af dokumenter (fotos, billeder, lyde, osv.)

-tap ind i remote målmarkeder (afgørende for en eksportvirksomhed)

-tap ind i et væld af private og erhvervsmæssige forskning panel oplysninger

Den endelige evaluering af oplysninger indsamlet af din Internet Market Research bør giver følgende fordele:

-identificere behov og forventninger til din nuværende og potentielle kunder

-forstå udviklingen af kunden er køber vaner

-Oplev din konkurrences stærke og svage punkter

Den forbedrede forståelse af din marked vil giver dig mulighed at forfine din vifte af produkter og tjenester, og forbedre distribution og kommunikation politikkerne i din virksomhed. Du vil snart at tiltrække nye kunder, fastholde nuværende kunder og at nå dine forretningsmæssige mål.